mandag 8. juni 2009

Avsluttende blogg

Da var sommeren her og vi er straks ferdig med vårt første år på Husfliden. Året har vært lærerikt. Noen ganger har det vært ganske stressende, men når det ikke har vært stressende, så har det vært veldig koselig :)

I begynnelsen så var jeg veldig skeptisk på klassen min, men ettersom jeg har snakket med de andre i klassen så var det ikke bare jeg som var skeptisk. Vi har alle blitt kjent med hverandre, og er veldig fornøyd med klassen sånn som den ble :) Jeg er hvertfall svært fornøyd, kunne ikke tenkt meg å gått i en annen klasse akkurat nå.

Det jeg har lært gjennom VG1 er litt kamerainnstillinger, webside, artikler, reklame, redigering, film, lyd osv. Det er sinnsykt mye jeg har lært, men man kan ikkje huske alt. Skulle jeg ha skrevet alt jeg hadde lært, så hadde det nok tatt flere dager. Jeg kom her mest for å lære å ta gode bilder. Vi har ikke lært så mye om det enda, så satser på at det blir mer av det til neste år :) Jeg satser trossalt på å bli fotograf, men det er selvfølgelig en selvfølge at vi lærer om alt annet innen media når vi går på Media og kommunikasjon. Det er ikke alt jeg er like flink til, som for eksempel reklame eller websiden vi hadde om før jul gikk ikke så veldig bra. Jeg håper jeg kan bli bedre innen det selvfølgelig. Jeg har fått vite at jeg er veldig flink til å skrive blogginnlegg og wiki-innlegg. Jeg er veldig glad for at læreren min, Bjørn, tar å reklamerer for skrivingen min. Det setter jeg veldig pris på. Da gir det meg mye motivasjon til å skrive godt, men rapporter og sånn er vel fortsatt ikke helt min greie. Håper jeg kan skrive en god rapport i slutten av min gang her på Husfliden.

Jeg som er så interessert i internett o.l. syns det er veldig kult at vi bruker blogg og wiki sammen med skolen. Skolebøker er noe som vi unge ikke er så veldig fan av lenger. Det har fått et dårlig rykte og det er noe vi ikke kan gjøre noe med. Ser vi en skolebok så er det som vi synker sammen og har heller mer lyst hjem å sove. Itslearning er egentlig ganske greit, men det er også veldig "skole". Vi hadde det gjennom hele ungdomsskolen, så er ganske kjent med det sånn sett og klarer å håndtere det. Har også blitt ganske vandt med det, så er ikke noe problem å ha det på vidergående også.

ANMELDELSE


Twilight

Twilight var filmen som alle ungdommer og eldre ble forelsket i. Det er egentlig en serie med bøker, men ressigøren Catherine Hardwicke bestemte seg for å lage film av bokserien. Den første filmen (Twilight) hadde premiere 9.januar 2009. Filmen handler om vampyren Edward Cullen (spilles av Robert Pattinson) og ung jenten Isabella Swan (spilles av Kirsten Stewart) og deres reise gjennom mange farer og kampen om deres forbudte kjærlighet. Filmen begynner med at Bellas mor og kjæreste skal ut på tur, og dermed reiser Bella til sin far som bor på en liten plass som heter Forks. Der begynner Bella på skole og får mange nye venner. I matfri kommer hele familien Cullen. Bella ser Edward og får en følelse som hun ikke helt vet hva er. I naturfagtimen ender hun opp med Edward og må sitte med han. Mens læreren sitter å snakker så stormer Edward ut av rommet uten å si noe som helst. Senere blir de kjent og Bella finner ut at Edward kan lese tanker, han har kald hud, skifter øyenfarge, raskere enn en fjell-løve, sterkere enn Goliat. Ja, hun får vite at han er en vampyr. Senere så blir de forelsket og Bella får møte familien. De reiser ut for å spille baseball når noe uforventet skjer. Cullen-familien er ikke de eneste vampyrene i Forks. Det er 3 stk som er menneskemordere. Cullen-familien har inngått en avtale om at de bare skal drikke dyreblod, men disse lever av menneskeblod. En av disse vampyrene legger godt merke til Bella og blir fast bestemt på at han skal drepe henne. Så er en lang flukt i gang. Bella må igjennom mange utfordringer for å slippe unna.

Filmen er full av spenning og romanse. Den passer for de aller fleste, men kanskje best for de som er litt yngre. Rundt 12-18 år. Det er en film som gjerne kan sees flere ganger. Du blir veldig forelsket i båndet som Bella og Edward har, derfor blir filmen mer avhengighetsskapende. Til dere som har sett den så kommer det en ny film i november i år. Den kalles New Moon. Gled dere! Traileren har allerde kommet ut!






If you can live forever, what will you live for?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar